جوشکاری

جوشکاری گازی چیست

چناچه از گاز استیل به عنوان سوخت گازی استفاده شود، فرایند جوشکاری اکسی استیل ( oxy acetylene welding : oaw ) نامیده میشود. فلزاتی که معمولا از جوشکاری گازی جوش داده می شوند، فولادهای ساده کربنی و فولادهای کم آلیاژی هستند .

جوشکاری گازی

همه ما بارها بارها با کلمه جوش و یا عمل جوشکاری رو به رو شده ایم. امروز جوشکاری انواع مختلفی دارد که برای شرایط و اجناس مختلف این جوش ها به کار برده می شود. جوشکاری گازی یا به عبارتی دیگر ( gas welding ) فرایندی است که در آن بر اثر احتراق یک سوخت گازی و اکسیژن، شعله ای در مشعل جوش کاری ایجاد می شود که حرارت لازم را برای ذوب فلز پایه و فلز پرکنده فراهم می کند. لبه های ذوب شده ی قطعات پس از انجماد، اتصال جوش ایجاد می کنند. برای افزایش دمای شعله به جای هوا از اکسیژن خالص استفاده می شود، زیرا نیتروژن موجود در هوا حرارت ا جذب کرده و منجر به کاهش گرمای ایجاد شده می گردد.

فرایند جوشکاری گازی

فرایند جوش کاری گازی نیز از لحاظ کلی مانند دیگر شیوه های جوش کاری است به این صورت که، شعله در این فرایند در دو بخشه مخروط داخلی و پوشش حفاظتی تشکیل می شند. چنانچه تشکیل می شوند. چناچنچه از گاز استیلین به عنوان سوخت گازی استفادها کسی استیل  نامیده می شود. در برخی مواقع در برخی مواقع احتمال است از فلاکس برای اکسید زدایی و تمیز کردنند سطوح فلزی که قرار استبه هم به جوش، نیز وجود دارد.

منبع : فولاد ۲۴