گزارش های بازار آهن

گزارش‌های میدانی از جو حاکم بر بازار آهن حاکی از آن است که آشفتگی های سیاسی هفته اخیر نتوانسته روند ثبات بازار را برهم زند و بازار آهن در اولین روز هفته جاری در اغلب مبادی شاهد ثبات قیمتی و گاهاً میل به کاهش بوده است. این کاهش بیشتر در کارخانه های تولید کننده میلگرد به وقوع پیوسته است.

بدین ترتیب در حوزه های قوطی پروفیل، نبشی و ناودانی نیز تغییری در روند قیمت مشاهده نگردید. اگرچه تشویش های سیاسی همچون اعلام تحریم های بیشتر از فردا علیه کشورما ممکن است بازار را با تغییر جهت ناگهانی مواجه کند اما به علت عدم قدرت خرید در داخل تداوم این تغییر رویه دیری نمی پاید و انتظار می رود بازار پس از مدت کوتاهی مجددا به فاز ثبات برگردد.

نوسان قیمت آهن در روز جاری نیز حاکی از ثبات در اکثر مبادی بوده و در برخی محصولات هم چنان شاهد حرکت لاک پشتی کاهش قیمت ها می باشیم. با توجه به محدودیت های صادراتی و شدت گرفتن آسیب های آن بر بازار های فعال کشور بیش از پیش به تدبیر به هنگام دولت مردان نیازمند هستیم.

تا چاره ای برای کاهش قدرت خرید نشات گرفته از بی ارزش شدن پول ملی بیاندیشند و مانعی برای سیر صعودی تورم موجود در جامعه باشند. البته تکرار استفاده از اهرم های مالی گذشته که کارایی لازم را نیز نداشته اند، اشتباهی بزرگ و غیر قابل جبران می باشد که این روزها امری رایج شده است.

منبع : فولاد ۲۴