اخبار تولید فولاد

تولید فولاد بیش از نیاز کشور است!! رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می‌گوید در افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است میزان تولید فولاد به ۷۰ میلیون تُن افزایش یابد، برای تحقق این مهم باید زمینه رونق تولید فراهم شود.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی درباره وضعیت صنعت فولاد، گفت : در حال حاضر میزان تولید فولاد امکان صادرات و تامین نیازهای داخل به صورت همزمان را فراهم کرده است؛ در واقع نیازهای داخلی تولیدکنندگان پایین‌دست به صورت شمش و ورق نورد تولید می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های عمرانی در رکود به سر می‌برند، افزود: در صورتی که این پروژه‌ها فعال شود، ساخت مسکن رونق گیرد و تولید بنگاه‌های تولیدی توسعه پیدا کند میزان نیاز کشور به فولاد افزایش پیدا می‌کند در نتیجه باید از امروز زمینه‌ی افزایش تولید در این حوزه فراهم شود.

ضرورت افزایش ۵۰ میلیون تُنی تولید فولاد تا پایان برنامه ششم

وی اظهار کرد: برای حفظ بازارهای صادراتی و جلوگیری از کاهش میزان صادرات فولاد، باید طرح جامع فولاد اجرایی شود و تولید فولاد تا پایان برنامه ششم توسعه به ۵۰ میلیون تُن افزایش پیدا کند.

شرکت‌های تولیدکننده فولاد برخی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود مانند تیغه‌های الکترود را وارد می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا رسیدن به افق ۱۴۰۴ باید میزان تولید فولاد به ۷۰ میلیون تُن برسد، خاطرنشان کرد: باید زمینه رونق تولید فولاد فراهم شود تا بازارهای صادراتی در شرایط تحریم حفظ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات فولاد، تصریح کرد : باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌های تولیدکننده فولاد برخی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود مانند تیغه‌های الکترود را وارد می‌کنند از سوی دیگر بدهی‌های ارزی نیز دارند، بنابراین باید موضوعاتی مانند بازگشت ارز حاصل از صادرات تولیدکنندگان فولاد، بدهی‌های ارزی و واردات را در نظر گرفت و همچنین ارز باقی مانده به سامانه نیما واریز شود .

قیمت فولاد در بازار داخلی متناسب با میزان صادرات و نیاز بازار داخلی تعیین می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه قیمت فولاد برای برخی مصارف با قیمت جهانی برابر است، ادامه داد : قیمت فولاد در بازار داخلی متناسب با میزان صادرات و نیاز بازار داخلی تعیین می شود چراکه این موارد بر عرضه و تقاضا اثرگذار است .